Друк

5 порад споживачам при купівлі взуття

 

 

Щоб захистити свої права, споживачеві необхідно їх знати! Вирушаючи купувати взуття, візьміть  до уваги таку інформацію, підготовлену  фахівцями Управління захисту споживачів  ГУ Держпродспоживслужби  в Черкаській області. 

1. Цікавтеся гарантійним строком на сезонні товари

Суб'єкт господарської діяльності, що торгує взуттям, повинен забезпечити споживачам зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки взуття.

У торговельному залі на видному місці обов’язково має бути інформація про гарантійні терміни взуття, їх обчислення з урахуванням сезонності.

За ознаками сезонності взуття поділяється на:

- зимове - утеплене всіх видів;

- весняно-осіннє - чоботи, напівчоботи, черевики, напівчеревики неутеплені, туфлі закриті на товстій підошві з пористої гуми або поліуретану;

- літнє - туфлі літні відкриті, сандалети, сандалі та інше.

Згідно зі статтею 7 Закону України «Про захист прав споживачів» на сезонні товари, до яких належить і взуття, гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону. У додатку 1 до постанови  Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172  зазначено:

 

- для зимового асортименту - з 15 листопада по 15 березня;

- весняно-осіннього асортименту – з 15 березня по 15 квітня;

- літнього асортименту - з 15 травня по 15 вересня.

 

2.     Читайте маркування

Маркування взуття інформує споживача про:

-         виробника,

-         його місцезнаходження,

-         товарний знак,

-         модель,

-         розмір,

-         повноту,

-         дату виготовлення (місяць, рік),

- найменування нормативного документа, вимогам якого повинен відповідати вітчизняний товар.

Крім того в індивідуальну упаковку кожної пари взуття має бути вкладена інформація (рекомендації) щодо його експлуатації та догляду за ним.

Тож перед придбанням взуття рекомендуємо приділяти велику увагу правильному вибору необхідного розміру взуття, повноти, впевнитись, що  на коробці з-під взуття є необхідне маркування.

3. Вимагайте та зберігайте розрахунковий документ

При купівлі взуття обов’язково вимагайте товарний чи касовий чек або інший розрахунковий документ з позначкою про дату продажу, що засвідчує факт купівлі. Зберігайте його протягом гарантійного строку носіння взуття.

Гарантійний строк - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.

4. Знайте свої права

Споживач має право на проведення гарантійного ремонту безкоштовно, а у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків в товарі, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), має право розірвати договір купівлі – продажу та вимагати повернення коштів або обміну взуття на якісне. При виконанні гарантійного ремонту взуття гарантійний строк збільшується на час перебування взуття в ремонті.

5. Відстоюйте свої права

Якщо у взутті протягом гарантійного терміну носіння з’явилися  недоліки, то в першу чергу необхідно звернутися з письмовою заявою до суб’єкта господарювання за місцем придбання товару, додавши розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі товару.

Письмову заяву необхідно надати у двох примірниках. На другому примірнику, який залишається у споживача, продавець товару повинен зробити відмітку про прийняття заяви до розгляду (вказати дату, прізвище особи, яка прийняла заяву, поставити підпис). У випадку відмови прийняти заяву  – направити поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Якщо продавець товару неправомірно відмовить у задоволенні  вимог, порушуючи законодавство про захист прав споживачів, то споживач має право звернутись до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області із заявою, зазначивши найменування суб’єкта господарювання, адресу магазину за якою придбано товар, додавши розрахунковий документ, що засвідчує факт купівлі товару, та  матеріали за результатами розгляду звернення продавцем товару.